Katalog marketingowy

W ujęciu marketingowym również występuje pojęcie katalogu. Z tym, że katalogi są używane firmach jako jej prezentacja. To również pewien sposób spisu produktów i usług oferowanych do sprzedaży, tak aby potencjalnemu klientowi łatwiej było znaleźć odpowiednie informacje czy dobro, które go interesuje, co również usprawni sprzedaż. Zazwyczaj, katalogi używane są w różnego rodzaju targach, prezentacjach danej firmy, wystawach czy giełdach.

Zdjęcie znalezione na stronie Pixabay.com

Najczęściej występuje w postaci książki, broszury czy ulotki. Katalog ma to do siebie, że tworzy go firma, która później wystawia go dla opinii publicznej. Zawiera on więc dane produktów, jego cechy pozytywne, lecz przedstawione jedynie w superlatywach – nie jest on obiektywny. Jest to typowy chwyt marketingowy ułatwiający sprzedaż towaru, a tym samym pozyskanie nowego klienta. Kolejną cechą katalogu marketingowego jest to, iż przedstawione w nim informacje pisane były zwięźle, tak aby przekazać tylko najważniejsze informacje nie zanudzając konsumenta, jednakże informacja ta musi jednocześnie przykuwać uwagę czytającego. To wszystko bowiem ma wpływ na późniejsza sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *